29 أبريل 2016

بتقول لمين (( تعرفينـــــــــــــــــــــــــي )) ؟؟؟؟؟ !!! // بقلم وهيبة سكر

بتقول لمين ( تعرفيني )
دا انت يا ابني
أنا عارفاك
كما كتاب مقروء
من قبل ما تتخلق جنين
وعارفاك زي خطوط ايدي
وعارف بتفكر في مين
وتكتب لمين
وادخل في حروف
أتاملك
وادرسك
وافسرك لنفسك
زي ماتكون انت مش عارفها
انا رضعتك من نهدي
وحفظتك من مهدي
وولدتك من قلبي
من جوه حشاشتي
وعارفة كل اللي بيدور
جواك
وعارفة لما بتفتعل حب
وعشق قديم
عارفة اكتر من نفسك
وقرياك اكتر من دنياك
ودفاترك
وقصايدك
اعرف المك
وبكاك ودمعك
واعرف بتحب ايه
وانت زازلت طفل رضيع
بتدور على نهد امك والحليب
وعارفة امتى تسهر
وامتى تنام
وامتى تقول الكلام اللي هو
مش المقصود بالكلام
كل ده انا فاهماه
وفي كل حتة فيك انا شايفاك
وتقو لمين تعرفيني
ما انت عارف
اني اعرف منك
دبة النملة
ودارسة عقلك وقلبك
كل ده
ولسه بتقول
تعرفيني
وانت عارف ومتأكد
اني عارفاك
وعاجناك وخبزاك
بطل بأى
وبطب تقول
الكلام اللي مش مفروض
يتقال
وتقول الحقيقة
مين هي اللي عارفاك
ولا انت غاوي
تقول كده
والغيرة تولع نار
وكل واحدة تفتكر
ان الكلام ليها
ياعيني
ماهم دول الشعرا
بطل
وتعالى
قول لي
مين تعرفك اكتر مني

بقلم وهيبة سكر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق