23 يناير 2016

ولما جاني قال أنت الهوى والــــــــــــــــــــــــــــروح // بقلم وهيبة سكر

ولما جه وقال انتي الهوى والروح
قلت له داانت الحقيقة لما جيتني
بأيت أنا

ما انا كنت في بحر الهوى تايهه ومش دارية
ان فيه عشق وغرام بالشكل ده

لغاية ماجيت انت وعلمتني ان الغرام علم نتعلمه

سوا نتعلمه لما العيون تغرق في العيون والنفس يشبع
من حرارة الحبيب ونقول الكلام اللي ماسمعه ولا قاله حد قبلنا
قال لي كلام مش في قصايد شعر ولا في رواية

ده كلام كده طالع من جواه وجوايا في لحظة صفا متلونة متعطرة
متغندرة ترقص تغني اللحظة تغني تحكي العشق اللي ماله زي
ونخفي العشق ده جوا قلبه وقلبي ونخاف عليه أووووي من ده وده

والكلام داير بيني وبينه كده في الخفا مايعلمه الا ربنا
وقال لي كلام وقلت له كلام يمكن يوم ينحكي يمكن يوم ينقال
بس علي الناي يكون موال يحكي حكاية عشق مالها زي ولاحد

بقلم وهيبة سكر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق