21 نوفمبر 2014

الجزء السادس عشر من روايتي خبيئة الذكريات // بقلمي وهيبة سكر

ويباغتني بسؤال
                  سمعت ما قالوه عني في الصحف والجرائد           عندما كنت رئيسا لحي شرق   هل صدقتي ماقالوه ؟

رددت عليه بسرعة   لاطبعا  لم اصدق ما نشر عنك  في الجرائد  اعرفك جيدا   عاشرتك سنوات في العمل    عرفت عنك كل شئ

 ويحكي

أقولك  وقفت في وجه عصابة  مافيا الاراضي  عارفة عني حدتي في الحق    طبعا ليتخلصوا مني  لفقوا لي تهمة  للتخلص مني

وكانت قضايا امام المحاكم  اثبت القضاء  براءتي   لكن للاسف لاتنشر اخبار البراءة    لكنها تنشر اخبار الفضائح

كانت اشاعات وتلفيقات مغرضة     تم نقلي الي مكتب آخر الاسكندرية    بلا عمل طبعا   مجرد كشك صغير اسموه     مكتب اتصال

تصوري  للتنكيل بي لمجرد ان ادافع عن الحق واحارب الباطل

        اررد  وانا ابكي ويسمع دموعي   انت اشرف انسان في الدنيا

ذرفت دمعا كثيرا     كفاية دموع ارجوكي   مش قادر اتحمل دموعك   ياريتك قدامي دلوقت يا حبيبتي   امسح دموعك بطريقتي

اضحك      ازاي

يرد     ماحدش عارفني أدك انت وحافظني أدك    عارف حنانك وطيبة قلبك   اعلمك جيدا حبيبتي  واعرف قلبك الحنون


وسألته

كلمني عن زواجك  

يرد في ضيق  موضوع سخيف لم ار فيها ما يعجبني     متعجرفة  متسلطة  لسانها  طويل   ياه   حرام عليكي   ليه فكرتيني

بالتجربة الخايبة دي

والعجيب  انها نشرت  هذا الموضوع برضه  في الجرائد    انتقاما مني

فعلا انا قرأت هذا  في باب    المجتمع  واستغربت جدا وحزنت ليه يحصل ليك كده


يقول      انتي السبب  لو كنت معايا    ماكانش حصل لي كده

انا        ايوة   انتي


صحيح       ايه البنت دي    اللي  قعدتها   في مكتبي   رد ضاحكا      كنت اغيظك  بها  يمكن تحسي  يمكن تغيري

يمكن تعترضي  تسألي   ولكنك  لم تتحركي

كم كنت  عنيدة  وكبريائك وثقتك  بنفسك   ارد  حبيب  العمر وحشاشة   قلبي  تعذبت في بعادك  تألمت  لم تشعري

     عانيت     وقاسيت  من حرماني   منك   انت  حبيب  عمري وفؤادي   وسنوات عمري مرت  بدونك  لم تتركني  ثانية

كنت معك مارست حياتك بدوني لكن ثانية كنت معك انا بدونك معذبة  عشت معك بروحي   كل شئ  كل شئ   لن اتركك

ثانية بعد الآن  

ياه  ياحبيبتي   اخيرا  اسمع   هذا الكلام   انت رائعة   اوي   ليه  سبيتيني    ياه   نفسي احضنك

ويفاجئني      عاوز اجي لك   حالا   دلوقت   مش قادر اصبر  ارجوكي حاجي اخدك واجيبك  هنا  

لالالا   ياحبيبي   الساعة   الثالثة    والشتاء والمطر  ثورة الطبيعية    ولا مشاركة   دي معانا  في هذا الحب  ملحمة

يقول    من فضلك   ممكن تقربي   مني دلوقت    عاوز   احضنك    من فضلك  غمضي  عيونك   وتعالي  حالا

اتنفس انفاسك  تصلني  انتقلت  انت  الآن  بجواري    اشعر بك تماما   والله    هنا بجواري    لمساته علي يدي  علي وجهي

علي جسدي  احسست  بقبلاته  تلمس  وجنتي      انفاسه تتلاحق   يداه  علي جسدي كم  عشقت يداه    احببتها  جدا

احب يديك   ياحبيبتي  اعشقها  اراهما   في  منامي  دائما  اشعر بلمساتها   علي   سحر   كيف انتقلت لاكون بجواره   قرب قلبه

لم تعد مسافات بيننا  اختزلت المسافات بيننا   تركت    جسدي  هنا   لاكون بجواره   هناك  كانه  جلم

 تصوري  حاسس بيك جدا     وحاسس يكل حاجة فيك   ياه   ياحبيبتي     انت جميلة اوي   عيونك   الرائعة   كنت اعشقهم

ومازلت

اراك بجواري كاننا لم نفترق ثانية   ليس هنا فراق بعد اليوم    ليت  الليل لا ينتهي


     في هذه الليلة كل العمر  كل العوض عن الحرمان   سعدنا  كما لم نسعد من قبل    كم احببتك  دون ان تشعري بي

كم صبرت عليك     كم ناديتك    كم قلت في نفسي  ربما تشعر بي يوما    ربما تعلم حبي  ربما تشعرين

خشيت  رعونة شبابك    خسيت رفضك لي لفرق  السن بيننا    قلت لنفسي  اتركها لشبابها  هي تحتاج  الي شاب في مثل سنها

كنت  كابنتي      لم  اكن اتخيل اني بداخلك  

قلت       مشاعري  كانت ومازالت اكبر مما تتصور   لم ار غيرك    لم اعرف سواك  لم احب احدا  غبرك  تعذبت ليالي وسنين

بكيت  دموعا دما  كم نزف قلبي  قي بعادك وحرماني منك  لم  استطع ان اكون لغيرك ابدا  كنت محتلة بك منذ اللحظة الاولي

كنت انتظر منك المبادرة


كم تمنيت ان تحتويني  في صدرك  ان تقتحمني  ان تقول   ان تفسر  ان تعلن  كان يكفيني  كلمة واحدة منك  كلمة واحدة

لاسرع اليك  ارتمي  في حضنك   واكون جارية لك   اعشقني جارية لك

جريتي  وعمري ونبضي في  جوارك  احفظك اعرفك اشم انفاسك في  اراك  احفظ منك كل خلية  كم عشقت جسدك هذا

وكم قبلته  بروحي

يقول        ياه احلي كلام سمعته   في حياتي  مش عاوزة حاجة ابدا تاني    انت وبس

مش هاسيبك تاني ابدا    اياك   تروحي مني تانية  ولا ثانية    كيف  تركتك  للايام  ولهذا الوحش  يعذبك  اسف لبعادي

اسف لمرور  العمر بدونك   اسف   لغبائي   اسف  لمرور  العمر  بدونك  اسف  لغبائي  اسف علي كل شئ

سامحيني ياجبيب  عمري  عمري سامحيني

بكرة وبلا تاخير لازم نتجوز  مفيش وقت  خلاص عاوزاك  معايا دلوقت  ياحبيبتي

ارد ياريت نتزوج  دلوقت حالا

يقول والله  هانزل حالا هادور علي مأذون   حالا اكيد حلاقي  ياريت ياحبيبتي مافيش  وقت نضيعه ارجوك دلوقت نتزوج ياحبيبتي


بكره  ان شاء  مش حاسيبك   ابدا  ابدا


...... الي الجزء السابع عشر .....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق